söndag 26 juni 2011

Midnattsolens rike.....

....är nog i Tornedalen.....I alla fall tror jag det...:-)

Hemma igen efter några sköna och lata dagar i mina föräldrars stuga i Pello.
Vi har haft ganska mycket sol men även några regnskurar.....Vi har suttit ute tills dagen övergått till natt och myggen var mätta och belåtna...:-)

I midnattsolens sken....

Lade inga blommor under kudden...det behövs inte utan jag lät
dom vara kvar där dom hör hemma...dvs i naturen.. 


En björkticka...finns inget bättre medel mot myggen...
Man tänder eld på den och låter den ryka...det gillar INTE myggen...



Torneälven....Är en gränsälv.
Landet närmast är Finland och landet längre bort...där husen
är...det är Sverige.


Hoppas ni alla haft en skön midsommar....för det har jag ...:-)

Kram på er..

//AnnHelen

2 kommentarer:

  1. Åhh,..midnattsolen fungerar ju perfekt som bakgrund... =) Och jag ser ju att du haft en fin helg... Bra tips det där med Ticka om man glömmer sin myggbekämpare hemma....=)

    Kramen Tess

    SvaraRadera
  2. Tack du...:-)
    Ja...björktickan var super...:-)

    Kram vännen...

    SvaraRadera